۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

A bientot*

می خواهم زبان فرانسه یاد بگیرم.
آدم رو سگ بگیره، ولی جو نگیره!

  • چند روز پیش با دوستی آشنا شدم که فوق لیسانس زبان فرانسه بود. وقتی فحش های فرانسوی ازش می پرسیدم خیلی لذت می بردم. بیشتر از انگلیسی!

  • آهنگ Et si tu n'existais pas رو گوش دادم و یه جمله اش رو می تونم باهاش بخونم و کلی لذت می برم.

  • این فکر قلقلکم می ده که خوندن شازده کوچولو به زبان اصلی چه کیفی داره.

  • کریستین بوبن رو بگو! ترجمه شو می خونیم اینقدر حال می کنیم؛ فکر کن متن اصلیش چیه!

  • و در نهایت خوشم می آد یه زبون رو بفهمم که بقیه متوجه نمی شن. با همین انگلیسی ِ دست و پا شکسته ام هم ذوق می کنم وقتی یه آهنگ انگلیسی گوش می دم و می فهمم چی می گه. وقتی یه فیلم رو بدون زیر نویس می بینم و یکی باهام حرف می زنه و من می گم: هیس هیس! بذار ببینم! (حالا شاید 30% حرفاشون رو بفهمم!)
Et si tu n'existais pas
Dis-moi pourquoi j'existerais?
Pour trainer dans un monde sans toi
Sans espoir et sans regrets.
و اگر تو وجود نمی داشتی
من چرا می بودم؟
تا در جهانی بدون تو سرگردان باشم
بی هیچ امید و افسوسی.
.
.
.
Et si tu n'existais pas
Dis-moi pour qui j'existerais?
Des passantes endormies dans mes bras
Que je n'aimerais jamais.
و اگر تو وجود نمی داشتی،
به من بگو که به عشق چه کسی زندگی می کردم؟
رهگذرانی خواب آلوده در میان بازوانم
که هرگز دوستشان نمی داشتم.
.
.
.
Et si tu n'existais pas
Je crois que je l'aurais trouve
Le secret de la vie, le puorquoi,
Simplement puor te creer
Et pour te regarder.
و اگر تو وجود نمی داشتی
ایمان دارم که می یافتم
راز زندگی را، چرایی آن را،
تنها برای آن که تو را بیافرینم
و تو را به نظاره بنشینم.
دانلود Et si tu n'existais pas
(3.2MG)
------------------------------------
+ دو تا چیز از این شعر یاد گرفتم:
1- et یعنی "وَ"
2- n-existais همون exist خودمونه.
+چه شعر لطیفی داره! چه رومانتیک! چه عمیق! یاد سوسن خانوم افتادم و این چیزایی که این روزا باکلاسیه گوش دادنشون! هدیه می گفت: "چه دارد بر سر سلیقه های ما می آید؟!" واقعا چی شده که اینجوری شده؟
* به امید دیدار (اَ. بی یَن تُ)

۸ نظر:

کلاسور گفت...

اول !!!!

کلاسور گفت...

من تازه آهنگ پست قبل رو دانلود کردم و گوش دادم. خیلی زیبا بود ! ولی جون الان دارم از سردرد میمیرم این یکیو رو فردا دانلود می کنم !!

زری گفت...

سلام هلن جان. منم می خوام فرانسه یاد بگیرم... عاشق زبانی هستم که حتی یک کلمه ازش نمی دونم...باورت می شه؟ اصلا منطقی نیست...
درباره لینک هم لطف کردی...

علي مساوات گفت...

مرسي از لينك هلن بانو
فرانسه رو ...
چي بگم
با كلاسيه ؟
براي ما كه نيست

سیندرلا گفت...

سلام هلن جان...مرسی که سر زدی..وب جالبی داری...از در سخنی...

پرهام گفت...

ديگه چي چي ميدوني؟؟؟ بوگو تا منم بودونم؟

رختخواب دوشـــیزگی گفت...

چقد اون عکس لوگو قشنگه!
منم خیلی دلم میخواد فرانسه یاد بگیرم.
ممنون بابت لینک. :)

ايرن گفت...

خوب از اون جا كه من 4 ترمه دارم ميرم فرانسه مي خونم و خيلي هم خوشم اومده..بهت ميگم كه حتما برو..چون به شدن زبون قشنگ و رمانتيكيه...
حالت دوم شخصه فعل :existais
n-existais pasحالت منفيه فعله..فعل با دو كلمه ي no و pas منفي ميشه...
اين ترانه رو خيلي دوست دارم
كلا جو دسين كارش درسته!

ارسال یک نظر

h.mydays@gmail.com