۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

پدر،به خاطر صبرت


دخترک یک شب هوس کلوچه کرد و یهو چسبید به مادر که "من کلوووچه می‏خوااااااام" مادر تحویل‏ش نگرفت. رفت سراغ پدر و جمله‏ی کذایی را تکرار کرد.
دخترک با یک دست انگشت پدر را گرفته بود و با دست دیگر عروسکش‏ را. در خیابان خلوت قدم می‏زدند. به توضیحات پدر گوش می‏داد که "نگاه کن... مغازه‏ها بستن... الآن، این موقع شب جایی باز نیست... فردا کلوچه می‏خریم".

چند باری که دخترک صبح زود، با موهای ژولیده، درحالی که مشت کوچک‏اش را به چشم‏ می‏مالید از اتاق بیرون آمده بود و زرزر گریه راه انداخته بود که "منم میـــــــام... منم ببــــــــر..."؛ پدر او را با خود برده بود و چون سر کلاس بود، دخترک را سپرده بود به کتابدار. دخترک پوست از سر کتابدار می‏کند و تمام کتاب‏ها را برمی‏داشت و هر کدام عکس نداشت روی زمین می‏انداخت و کاش کتاب عکس‏ندار به تورش می‏خورد؛ چون اگر عکس ‏داشت با دستان پفکی‏اش کتاب را به فـ... فـ... فنا می‏داد.
کتابدار، مستاصل، وحشت‏زده، مغموم، می‏رفت سر کلاس و استاد را می‏کشید بیرون که "بچه‏ات را بگیر دهنمان را صاف کرد".
پدر چند قول از دخترک می‏گرفت و با وعده‏هایی از قبیل مدادرنگی، پارک، خوراکی، عروسک،... و جملاتی مثل "عمو رو اذیت نکن" ،"دختر خوبی باش" و تکرار همان وعده‏ها، باز تحویل‏ش می‏داد به کتابدار بیچاره.

پدر صبور بود...

دخترک بزرگ‏تر شد. پدر می‏گفت "روسری سرت کن". دخترک می‏گفت "نمی‏خوام". دخترک زیر بار نرفت. همان طور که هیچ وقت زیر بار نمی‏رفت. پدر بعد از مدتی دیگر چیزی نگفت. رابطه‏شان سرد شد.

پدر ساکت بود...

بعد از آن روز حتا سلامی از دخترک‏ش نشنید. بعد از آن، کلمه‏ای حرف نزدند.
یکی از روزهای شهریور بود. چند سال پیش که دخترک به خیانت پدرش پی برد...


امشب، دخترک، از هال صدای روزنامه ورق زدن می‏شنود. فردا روز همان کسی‏ست که دارد روزنامه‏ها را ورق می‏زند. می‏خواهد همان کاری را بکند که سال‏های گذشته کرده؛ یعنی فرستادن SMS تبریک برای تمام مردهای کانتکتس موبایل‏ش به غیر از پدر!
اما امسال... سکوت و صبر پدر بیشتر به چشم می‏آید.
چه کسی می‏داند؛ شاید SMSای هم برای او فرستاد.
شاید شاخه گلی هم برایش گرفت، به خاطر آن صبر و آن سکوت...
-------------------------------------------------------------------------
+ فردا رو به همه‏ی مردها تبریک می‏گم. خدا از مردی کم‏تون نکنه.
+ :x
+ آقای کتابدار، می‏بخشید، خیلی زحمت دادیم، روزتون مبارک.
+ از ultra/ وی او ای پرشین96 استفاده می‏کنم. خیلی سرعت رو میاره پایین! کسی آنتی هیلتر درست درمون داره برام ایمیل کنه؟ مرسی.
-------------------------------------------------------------------------
Ps: پروسه‏ی SMS با موفقیت انجام شد.
گل ... شاید سال دیگه!!!

۲۱ نظر:

Mohamad Reza گفت...

قشنگ ...

پسر آبان گفت...

روز پدر به شما هم مبارک
بهترین برنامه همینه کلا خاصیت آنتی فیل همینه سرعت رو میاره پایین

پسر آبان گفت...

روز پدر به شما هم مبارک
بهترین برنامه همینه کلا خاصیت آنتی فیل همینه سرعت رو میاره پایین

RS232 گفت...

زیبا بود هلن جان روز مرد شما هم مبارک باشد!

امیر گفت...

"خدا از مردی کمتون نکنه"

مرد کجا بود بااااا.

تا بخوای نامرد، اونام که از مواردیه که خدا خر رو شناخته ، شاخ هم بهش داده. خلاصه کم هم نمی کنه...

خلاصه همه مردونگی رو شوما قبضه کردی قیصر خان

Hel. گفت...

به محمدرضا:
مختصر شدی؟!

به پسرآبان:
دستت درد نکنه

به RS232:
مرسی

به امیر:
قیصر؟؟؟؟!!!!! :))))
اگه توجه کنید کلمه ی "مرد" رو بولد کردم. حالا ما می خوایم نیمه ی پر لیوان رو ببینیم شما خودتون نمی ذاریناااااا

خلاف جهت عقربه های ساعت گفت...

ای جان... چه باحال شرح حال خودت رو نوشتی... بسی حال بردیم... ببین چقدر آتیش پاره بودی و چه بلایی سر اون کتابدار آوردی که هنوز بعد از اینهمه سال یادت مونده (خنده)
مرسی بابت تبریک... (گل)

خلاف جهت عقربه های ساعت گفت...

فونت هات به هم نمیریزه... ببین مثلا اینجوری میشه...
ببین = ب ب ی ن
یعنی همش از هم فاصله داره... میشه خوند ولی به قول خودت چشم آدم سرویس میشه...
تازه یک کار جدید یاد گرفتم... کل متن تو رو کپی میکنم میبرم توی آفیس با یک فونت دیگه تغییرش میدم میخونمش...
خلاقیت رو داشته باش...

Hel. گفت...

به وحید:
باباااا! خلاقیت! (گل)

Dalghak.Irani گفت...

سرکاردوشیزۀ محترمۀ هلن به لاتین

متنت را نپسندیدم وبدلم ننشست با آن بی خیالی فکری والبته لاجرم تایپی.
دختری دوروبرسن تودارم که بی اندازه ازمن سپاسگزاراست والبته بیش ازآن ازمن وافکارم نسبت بخودش متنفراست ووحشت دارد ودلش می خواهد به وجودش افتخارکنم. ومن هیچ گاه مهربانی به این سادگی را برزبان نمی آورم. ولی او که بچۀ روزاست ودختروباعاطفۀ دیروز ونیازمند پشتیبانی علنی وقوی پدرهیچ گاه آرزویش را دراحترام بمن به امید روزی که من به اوافتخارکنم پنهان نمی کند. متن دقیق تر وبدون خطاهای املایی وانشایی بنویس برای خودش. می دانم که خیلی زیاد دوستت دارد.
این ها را بتو نگفتم؛ بدر گفتم که دیوارهم بشنود. والا می دانم که این متن ممکن است فقط یک متن باشد بی ارتباطی با helen نویسنده اش. یا...هو

eli گفت...

به مرد هااین روز رو تبریک میگی؟بهتره بدونی ,ادم ها امروز دو جنسن یازنن یا نامرد.

Hel. گفت...

به دلقک ایرانی:
قربون شما همچنان. منتظرم.

به الی:
دلت پره ها!
منم دلم پره اما تعمیم نمی دم نامردی رو.

مرد مختصر گفت...

گاهی به این فکر می کنم که ما وب نویس ها از این همه خودافشایی دیجیتالی چی نصیبمون می شه. با اینکه معتقدم خیلی چیزا ولی باز با دیدن خودافشایی دیگران متعجب میشم.
نگاهت سرشار بود از واقعیت ملموس جامعه زندگی.

مرد مختصر.

آرش پیرزاده گفت...

از اینکه روز پدر تبریک گفتی ممنون
داستانی که نوشتی خیلی عجیب بود اونقدر عجیب که کلی فکر منو مشغول کرد امیدوارم اوچیزی که فکر میکنم نباشه یا او چیزی که فکر میکنی نباشه به هر صورت مرسی دوست خوبم تولذ هانا رو هم تبریک گفتی مرسی مادر هانا هم تشکر کرد

Ako گفت...

متنت تاثیر گذار بود، از شیرینی ها کودکی و تلخی ها بزرگسالی، گاهی آرزو می کنیم کاش بزرگ نمی شدیم، بس که این حقایق کودکی هایمان رو ویران می کند،
برا فیلی منت از VPN استفاده می کنم، سرعت رو پایین نمی آره، فیلی هم نمی شود، خیلی هم خوبه، اطلاعات بیشتر خواستی میل بزن، من بابا جونم برام راست و ریستش می کنه، لازم شد ازش می پرسم،

Hel. گفت...

به مرد مختصر:
آره... ما گاهی نیاز داریم خودمونو share کنیم. و تو دنیای مجازی می شه خیلی راحت این کار رو انجام داد.

به آرش پیرزاده:
خدا هانا رو براتون نگه داره.
:) :X

به آکو:
زندگیه دیگه. ولی هیچی بدتر از سربازی نمی شه!!!
;))
شوخی کردم. نمی دونم آف ام رو دیدین یا نه. به هر حال خواهش کردم اگه مقدوره برام ایمیل کنید آنتی هیلتر رو. مرسی.

از دیار نجف آباد گفت...

سلام
ممنونم از بابت تبریک روز پدر.... خودت میدونی که درهم و برهم بودم و برای همینه که این کامنت رو دیر مینویسم.... ولی چون هی دلم به هول بود که بالاخره پروژه ی «اس ام اس و شاخه ی گـُل» انجام شد یا نه؟ خدمت رسیدم.

راستی اون چی بود گذاشتی توی جیبت؟ حیف که من مراقب امتحانات نبودم وگرنه این سوال رو هم نمیپرسیدم... چون میدونم تقلب که همه امید ایرانیان دانش + جو به آن است؛ یکی از راههای یادگیری است.
پیروز باشید....ارادتمند حمید

محمود گفت...

تو دلمو خالي كردي ولي به بابات تبريك بگو

مهدی صالح پور گفت...

سلام علیکم و رحمه الله!
خوبی؟! (چه صمیمی شدم!)
روزمون مبارک! خودمون می دونیم!
...
من از tor استفاده می کنم. واقعا خوبه. اگر ای دی اس ال داری جواب میده. البته فقط روی فایرفاکس کار می کنه و سرعت رو هم کمی میاره پایین. ولی مزیتش اینه که میشه باهاش کامنت گذاشت و کارهای مختلف انجام داد ولی با اولترا نمیشه.
خواستی بگو میل کنم. حجمش بالاست...

Helia گفت...

چقدر حس این متن آشناست:((

Hel. گفت...

به آقای حمید عزیز:
Ps رو اضافه کردم.
کاش اون مراقب ما هم اینو می دونست!!! خوش به حال دانشجوهای شما. البته نمی دونم اونجاها هم دانشجوها تقلب می کنن؟؟!!

به محمود:
چشم

به مهدی صالح پور:
اشهد ان لا اله الا اله
بهترم.
براتون کامنت می ذارم. مرسی.

به هلیا:
هــــــی روزگار...

ارسال یک نظر

h.mydays@gmail.com